استاد رضا رضايي

بیوگرافی استاد رضا رضايي

پيشكسوت و مربي سواركاري استاد رضا رضايي

ايشان در شهريور ماه سال 1308 در محله وزير دفتر سرچشمه تهران متولد شده و تحصيلات خود را در مدرسه دارالفنون گذرانده اند.

استاد رضا رضايي سواركاري از دوران كودكي نزد پدر گرامي شان فرا گرفته و در سال 1320 اولين مسابقه خود را با اسبي به نام أبيه ( obayeh ) شركت كردند و به مقام اول رسيدند.

در كنار سواركاري ورزش كشتي را از سال 1324 در باشگاه فولاد زير نظر استاد حسين رزي خاني آغاز نموده و در سال 1327 به استخدام نيروي هوايي ارتش در آمدند.

رشته ورزشي كشتي را همچنان ادامه دادند تا اينكه در سال 1330 به درخواست استاد محمدعلي فردين به كاپيتاني تيم كشتي نيروي هوايي رسيدند و براي شركت در مسابقات المپيك انتخاب شدند ولي پس از سه سال تمرين مداوم و سخت متاسفانه در سال 1333 و يك روز مانده به اعزام به مسابقات در سانحه موتور سواري از ناحيه كتف راست دچار آسيب ديدگي شديد شده و از شركت در مسابقات المپيك باز ماندند.

پس از بهبود ايشان از سال 1334 به ورزش هاي بسياري از جمله (دووميداني- پرش با نيزه- كوهنوردي تخصصي- دوچرخه سواري- بوكس و …) پرداختند و عناوين و مقامهاي قابل توجهي نيز بدست آوردند.

استاد رضا رضايي در آذر ماه سال 1346 ازدواج كرده و تنها پسر ايشان عليرضا در سال 1356 بدنيا آمد كه از سواركاران شايسته و با اخلاق جامعه سواركاري مي باشد.

در طي اين سالها، ورزش سواركاري از اصلي ترين ورزش هاي مورد علاقه آقاي رضا رضايي بوده و در رشته كورس بيشترين مقام را كسب نمودند تا اينكه در سال 1348 در ميدان اسب دواني خرگوش دره در يك دوره از مسابقات با اسب به درب باز ميدان برخورده كرده و پايشان از هفت ناحيه خرد مي شود.

در ادامه فعاليت شغلي خود توانستند در سال 1353 با مهارتها و توانايي هايي كه از خود نشان دادند به سمت سرپرست فني موتور جت نيروي هوايي ارتش منصوب گردند و نهايتاً در سال 1357 از نيروي هوايي باز نشسته شدند.

استاد رضايي در سال 1354 با نظر و انتخاب جناب سرهنگ اسماعيل نشاطي به كلاس آموزش پرش در باشگاه فرح آباد رفته و زير نظر اين استاد گرانقدر سواركاري پرش را به صورت جدي پيگيري و آموزش هاي لازم را فرا مي گيرند.

پيشكسوت سواركاري استاد رضا رضايي فعاليت مربيگري را در باشگاههايي همچون (فرح آباد- نوروزآباد- نيروي زميني ارتش- امام خميني- كلاك- ايران توسعه و پارس توسعه) انجام داده و توانستند  شاگردان و اسب هاي بسياري را آموزش داده و تربيت كنند.

این استاد بزرگوار در تاریخ 19 آذر ماه 1392 به دیار باقی شتافتند.

برچسب ها :
پست های مرتبط

تاریخچه درساژ (قسمت اول)

درساژ بالاترین تجلی آموزش اسب است که با توسعه پتانسیل های اسب و سوار از طریق روشهای بنیادی به نهایت خود می رسد. درساژ هنر ورزش سوارکاری است.

19 تیر 1403

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 اردیبهشت 1403

چگونه اسبمان را بشوییم

حمام کردن یک بخش مهم در سلامت اسب را ایفا میکند حمام کردن جزیی از تربیت اسب محسوب میشود که اسبها یاد میگیرند که با تیمارگر خود ارتباط خوبی برقرار کند و از کنارشان بودن هراسی نداشته باشد.

14 فروردین 1403

دیدگاهتان را بنویسید