ارسلان خوشدل: پدرم اسطوره سوارکاری من است

  ارسلان خوشدل: پدرم اسطوره سوارکاری من است

فدراسیون سوارکاری مسابقات قهرمانی نونهالان، نوجوانان و جوانان سال 94 و FEI زیر 14 سال را مورخ 25 و 27 شهریور ماه در باشگاه سوارکاری ابرش برگزار نمود.

امیرارسلان خوشدل در این دور از مسابقات موفق به کسب مقام قهرمانی کشور در رده نونهالان و قهرمانی مسابقات FEI زیر 14 سال شد.

ارسلان از 6 سالگی به صورت جدی تحت نظارت پدرش علیرضا خوشدل به یادگیری سوارکاری پرداخته و اولین اسب آموزشی او”گل آهو” نام داشته است.

در سال های گذشته مقام های مختلفی کسب نموده، در سال جاری در مسابقات قهرمانی استان تهران با اسب سامانتا تا سه مانع آخر راند دوم بهترین زمان را داشت و بی خطا بود، اما به دلیل استرس مسیر را گم کرد و اخراج شد.

اما در مسابقات قهرمانی کشور تنها سوارکاری بود که پنج راند بی خطا را طی کرد و موفق به کسب مقام اول قهرمانی کشور شد.

ارسلان می گوید: پدرم اسطوره ی سوارکاری ام است و درباره ی قهرمانی ام، اول خدا، بعد پدرم و پشتیبانی های مادرم و نیز آقای رضازاده که اسبHBC  را در اختیار من گذاشت و همانند عموی واقعی ام برایم زحمت کشید، تاثیر گذار بودند و همچنین از خانم ملیکا غروی بسیار سپاس گذارم که در مسابقات به من روحیه می دهند و با آرامشی که دارند باعث می شوند استرسم در مسابقات به حداقل برسد.

من قبل از شروع مسابقات فکر نمی کردم چنین مقامی را کسب کنم ولی بعد از کسب این عناوین بسیار خوشحال شدم و با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری به تمریناتم ادامه می دهم.

علیرضا خوشدل که پنج مدال قهرمانی کشور و قهرمانی های بی شمار دیگری در کارنامه خود دارد درباره قهرمانی ارسلان می گوید: امیدوارم کسب این مقام نه تنها برای ارسلان بلکه برای همه ی سوارکاران رده های نونهال، نوجوان و جوان تکرار شود و به رده بزرگسالان راه پیدا کنند، چون در سالهای گذشته ورودی به رده بزرگسالان بسیار کم شده و این موضوع باعث نگرانی است.

من شخصا بردن را دوست دارم و به قصد بردن به هر مسابقه ای پا می گذارم اما به سوارکاران این رده ها توصیه می کنم اگر برنده نشدید انگیزه تان را از دست ندهید و با کسب تجربه از موقعیت های بعدی استفاده کنید و جسورتر به میادین دیگر بیائید.

ارسلان با کسب این مقام، تازه در اول پیچ و خم رودخانه این ورزش قرار گرفته و باید با اعتماد به نفس به تمرین بپردازد تا بتواند مقام های متعددی کسب نماید.

 

پست های مرتبط

احساسات و عواطف اسب ( قسمت دوم)

این مقاله به بررسی فرضیه وجود احساسات مشابه انسان‌ها در اسب‌ها و تأثیر آن بر آموزش و نگهداری آن‌ها می‌پردازد. مزایا و معایب این فرضیه، از جمله ساده‌تر شدن آموزش و نیاز به احترام بیشتر به حیوانات، مورد تحلیل قرار گرفته است

3 مرداد 1403

تاریخچه درساژ (قسمت اول)

درساژ بالاترین تجلی آموزش اسب است که با توسعه پتانسیل های اسب و سوار از طریق روشهای بنیادی به نهایت خود می رسد. درساژ هنر ورزش سوارکاری است.

19 تیر 1403

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 اردیبهشت 1403

دیدگاهتان را بنویسید