استاد مهدی جمشیدخانی : درساژ را پاس بداریم

استاد مهدی جمشیدخانی : درساژ را پاس بداریم

درساژ را پاس بداریم

سال 93 و نیمه دوم آن را سال درساژ بنامیم و هم قسم شویم که آن را پاس داشته و قطار به حرکت درآمده اش را از حرکت نیاندازیم.

روی سخنم با ریاست فدراسیون و رؤسای هیات سوارکاری و دبیران آن هاست چراکه:

فدراسیون سوارکاری با دعوت از دو داور برجسته درساژ دو مسابقه مهم در تهران برگزار کرد و علیرغم آنکه دومینش در روز غیر تعطیل و روزی کاری و درسی بود همچنان با استقبال روبرو شد و در طی دو مسابقه بیش از شصت و اندی نفر شرکت کردند. در مسابقه دوم آقای پیتر انگل، تک تک سوارکاران را خواست و راهنمائیشان کردکه کاری بود بس ارزنده. در جام بزرگذاشت من هم در اصفهان که با درساژ شروع شد، بیش از 40 نفر شرکت کردند و خواستار ادامه این مسابقه بودند.

از طرف دیگر از وحید برقعی و علیرضا بختیار و اسفندیار هوشمندی هم قول گرفته ام که درساژ در استان البرز و همدان راه اندازی شود که به هر حال فدراسیون باید نقشی فعال تر عهده دار شود و همچنان کلاس هایی داوری را فعال و زنده نگه داشته و به تربیت داور درساژ همت گمارد تا دیگر بار این چرخ به حرکت درآمده از حرکت نیفتد.

لازم نیست تأکید کنم که در ساژ و در نهایت پیشرفت سوارکاری در گرو داوری صحیح و هوشمندانه و آگاهانه ان است. من باز هم سهمم را ادا کرده و با ترجمه کتاب شرائط داوری درساژ که اکنون مراحل اولیه چاپ را می گذراند و از طرف دیگر برگزاری کلاس های توضیح و تشریح اهداف درساژ در شهرستانها برآنم تا این رشته پیشرو و مشعلدار ورزشهای سواره را سرپا نگه داشته و در پیشبرد آن همچنان سهیم باشم.

در اینجا لازم میدانم از آقای دکتر خلیلی، محمد کاظمیان، علی هژبر، سیروس قدرتی پور و خانم شریسا غفاری و جهانگیر جهان بین و تمام سوارکاران عزیزی که دعوتم را لبیک گفتند تشکر کنم که در این چند مسابقه و کلاس های آن سنگ تمام گذاشتند.

 

مهدی جمشیدخانی

برچسب ها :
پست های مرتبط

چگونه اسبمان را بشوییم

حمام کردن یک بخش مهم در سلامت اسب را ایفا میکند حمام کردن جزیی از تربیت اسب محسوب میشود که اسبها یاد میگیرند که با تیمارگر خود ارتباط خوبی برقرار کند و از کنارشان بودن هراسی نداشته باشد.

14 فروردین 1403

تغذیه اسب

انواع علوفه‌ها و خوراک‌های اسب را معرفی می‌کند. این شامل علوفه تازه، خشک، سیلو شده و مرتعی می‌شود، همچنین خوراک‌های انرژی زا مانند غلات، فرآورده‌های فرعی غلات، ملاسها و ریشه‌ها است.

11 آذر 1402

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 آبان 1402

دیدگاهتان را بنویسید