فواید موانع ژیمناستیک برای اسب و سوار قسمت دوم

فواید موانع ژیمناستیک برای اسب و سوار قسمت دوم

فوائد تمرینات ژیمناستیکی برای سوار :

  • ایجاد اعتماد به نفس
  • کمک به بهبود وضعیت نشست و تعادل
  • تسریع واکنش ها
  • کمک به توسعه توانائی در قضاوت فاصله ها
  • به شما اجازه می دهد تا مستقیم حرکت کردن را بیاموزید و بین خطوط به درستی سواری کنید .
  • متنوع کردن دوره آموزشی

 

اسب هایی که به طورطبیعی و ذاتی پرانرژی (تحرک غریزی)هستند ، باید با آموزش بیشتر، صبر و بردباری آنها را تقویت کرد. برای این نوع اسب ها، استفاده از مسیرهای ژیمناستیکی که به وسیله قرار دادن تیرهایی به عنوان سرعت گیر و مشوق اسب برای کاهش سرعت چیده می شوند، می تواند موثر واقع شود. به وسیله قرار دادن تیرهای تنظیم فاصله و تنظیم گام های اسب و افزایش تعداد آنها قبل از مانع می توان او را وادار به اطاعت از ریتم، نظم و زمان بندی صحیح گام ها نمود.

برخی اوقات به وسیله استفاده از علائم صوتی خاصی(هو هو و…) که توسط سوارکار یا مربی ایجاد می شود، می توان اسب را به آرامش و اجتناب از سرعت نامناسب هدایت کرد.

این ها اصول اولیه ای است که در ارتباط با هر اسب و سوارکار پرش، می تواند مورد استفاده قرار گیرد و پایه ای برای تمرینات ژیمناستیک پیشرفته تر نیز می باشد.

شروع ژیمناستیک با حرکت فعال یورتمه است. توجه شود که حرکت فعال یورتمه به معنی حرکت سریع نیست. حرکت به طرف مانع ضربدر باید همراه با یورتمه متعادل و اطمینان از یک ریتم خوب به وسیله فشار ساق های سوارکار و تماس ملایم دست ها باشد. چندین بار با گام یورتمه از مانع ضربدربه صورت تک مانع عبور کنید. ارتفاع مانع ضربدر بستگی به تجربه اسب و سوارکار دارد، لیکن مطمئن شوید که هردو انتهای مانع ضربدر در یک ارتفاع هستند که در نتیجه محل تلاقی آنها درست در وسط قرار می گیرد. این کار برای گرم شدن اسب قبل از پرش انجام می شود و آمادگی برای ژیمناستیک را تأمین می کند.

 

از دلایل استفاده از مانع ضربدر برای شروع کار می تواند:

  • تشویق اسب برای بلند شدن از زمین در حالت یورتمه و ادامه با گام چهارنعل
  • تشویق اسب برای مستقیم حرکت کردن در مسیر باشد.

 

 

پس از قرارگیری اسب در مسیر مستقیم به طرف مانع، نگاه خود را به انتهای مسیر بعد از مانع منتقل کنید.معمولاً از تیرهای تنظیم فاصله (تیر اوستا) به عنوان پیش زمینه شروع ژیمناستیک و همچنین به عنوان راهنمایی برای اسب و سوارکار جهت اجرای یک زمانبندی صحیح و یک پرش درست استفاده می کنیم و یا به زبانی دیگر به عنوان عامل فاصله گذاری نقش دارد و در ضمن عاملی است جهت یادآوری اسب برای آمادگی جهت شروع تلاش برای پرش. تیر فرود به اسب شما یادآوری می کند تا تعادل مجدد خود را پس از تلاش قبلی به دست آورده و تصور نکند که با فرود دست ها بر زمین، پرش تمام شده است!

سطح توانایی ها و تجربه اسب و سوارکار، ارتفاع پرش را تعیین می کند. موانع ژیمناستیک اسب را طوری عادت می دهد که سوارکار می تواند احساس عدم نیاز به دخالت در کار اسب را بکند. در تمرینات خاصی، اسب و سوارکار می توانند ارتباط حسی و حرکتی متقابل را به نحوی تقویت کنند که در اثر این تقویت ارتباط، سوارکار می تواند اعتماد کاملی را نسبت به کنترل حرکات اسب به دست آورد. ما امیدواریم که شما از این مطالب لذت برده باشید و بتوانید حداقل برخی از آنها را به کار ببرید تا هم خود سوارکار بهتری شوید و هم اسب بهتری برای سواری داشته باشید!

 

گرد آورنده و مترجم: خانم نوشین ذوالفقاری

پست های مرتبط

چگونه اسبمان را بشوییم

حمام کردن یک بخش مهم در سلامت اسب را ایفا میکند حمام کردن جزیی از تربیت اسب محسوب میشود که اسبها یاد میگیرند که با تیمارگر خود ارتباط خوبی برقرار کند و از کنارشان بودن هراسی نداشته باشد.

14 فروردین 1403

تغذیه اسب

انواع علوفه‌ها و خوراک‌های اسب را معرفی می‌کند. این شامل علوفه تازه، خشک، سیلو شده و مرتعی می‌شود، همچنین خوراک‌های انرژی زا مانند غلات، فرآورده‌های فرعی غلات، ملاسها و ریشه‌ها است.

11 آذر 1402

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 آبان 1402

دیدگاهتان را بنویسید