چرا اسب ها در شرایط مختلف دست های خود را به زمین می کوبند؟

چرا اسب ها در شرایط مختلف دست های خود را به زمین می کوبند؟

حتماً تا به حال توجه کرده اید که اسبتان در بعضی شرایط دست خود را به زمین می کوبد و تعجب کرده باشید دلیل آن چیست!

این رفتار معمولا به اشتباه فهمیده میشود این عمل معانی مختلف دارد و همیشه یک عادت بد به حساب نمی آید و گاهی میتواند یک متد برای برقراری ارتباط برای اسب با محیط پیرامونش باشد.

اسب ها درست مثل آدم ها دارای زبان حرکتی (body language)می باشند که درک این زبان در اسب ها باعث درک بهتر آنهاست که در اینجا به چند مورد اشاره میشود:

 

1-تغییر محیط و تغییر اجتماع که بعضی از اسبها به راحتی ارتباط با اسبهای جدید و قرار گرفتن در شرایط جدید را می پذیرند و بعضی دیگر نه.

2-بی قراری و نا امیدی : هر دوی اینها میتوان عوامل کوبیدن دست باشد که حالت اسب نشان دهنده اضطراب اوست مثلاً وقتی  درجایی که با بند بسته می شود یا وقتی در اسب کش محصور میشود.

3- اضطراب، ترس و عصبانیت : اسبی که مضطرب است غالباً دست خود را پشت سر هم و سریع به زمین می کوبد در این حالت گردنش یک زاویه متوسط به زمین دارد و به حالت هلالی نیست.

4-کنجکاوی: اسب ها برای کاوش و سنجیدن شرایط محیط جدیدی که به آن وارد می شود دست را به زمین می کوبند هم چنین گاهی برای نشان  دادن نفوذ و تسلطشان این کار را انجام می دهند که در این حالت پای عقب صاف و گردن به حالت هلالی در می آید و گاهی با صدا  همراه است.

5- گاهی اسب ها به تقلید از یکدیگر و گاهی برای جلب توجه شما این کار را میکنند.

6-خستگی و ملالت : که برای این امر به کابردن یک راهکار مناسب برای کمک به اسب ضروری است ( مثلا با گذاشتن عروسک و یا هر جیزی که با آن ارتباط چشمی برقرارکند).

7-در خواست و خواهش برای غذا یا آب.

8-هنگامی که اسب در آب دست خود را می کوبد نشان دهنده تمایل برای غلطیدن در آب است.

موارد دیگر از قبیل مساعد نبودن حال عمومی اسب، یا نزدیک شدن ساعت غذا یا تغییر عادت های غذایی از جمله عواملی هست که همه ما از آن مطلع هستیم.

 

گردآورندگان: خانم آفرین مقدم و آقای جهانگیر جهان بین

برچسب ها :
پست های مرتبط

چگونه اسبمان را بشوییم

حمام کردن یک بخش مهم در سلامت اسب را ایفا میکند حمام کردن جزیی از تربیت اسب محسوب میشود که اسبها یاد میگیرند که با تیمارگر خود ارتباط خوبی برقرار کند و از کنارشان بودن هراسی نداشته باشد.

14 فروردین 1403

تغذیه اسب

انواع علوفه‌ها و خوراک‌های اسب را معرفی می‌کند. این شامل علوفه تازه، خشک، سیلو شده و مرتعی می‌شود، همچنین خوراک‌های انرژی زا مانند غلات، فرآورده‌های فرعی غلات، ملاسها و ریشه‌ها است.

11 آذر 1402

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 آبان 1402

دیدگاهتان را بنویسید