زوج هفته: هلن هاشمیان و حسین فکری

زوج هفته: هلن هاشمیان و حسین فکری

 

هلن هاشمیان یکی از بانوان موفق جامعه سوارکاری،  مشغول به فعالیت هایی از قبیل داوری مسابقات، برگزاری مسابقات استان البرز و مربیگری سوارکاری در باشگاه نسیم است. او دارای مدرک درجه یک داوری و مربیگری درجه سه انجمن بانوان است.در حالی که همسرش آقای حسین فکری مشغول مربیگری سوارکاری و همچنین تربیت اسب هستند و علاوه بر آن مسئولیت ریاست کمیته فنی استان البرز را هم بر عهده دارند. البته با اینکه مربیگری شغل اصلی آقای فکری است ایشان سوارکاری هم میکنند و نائب قهرمان استان البرز در سال 92 بوده اند.

آنها 20 سال است که ازدواج کرده اند و یک دختر خانم 13 ساله به نام نیایش دارند.

 

  • از آنها درباره دوران کودکی و ورودشان به دنیای اسب پرسیدیم:

حسین یک آذر ماهی بوده و از هفت سالگی اسب سوار می شده، از آنجایی که منزل پدرش نزدیک باشگاه شکی بود آقای بابک خان شکی ایشان را وارد این حرفه کردند. او در ابتدا اسب ها را دست گردان می کرد و  پس از مدتی با  اسب فقط قدم می رفت، تا اینکه داستان برایش جدی شد.

هلن هم یک تیر ماهی است و در 9 سالگی در کرمان به تماشای سوارکاری یکی از دوستانش رفت و برای اولین بار آنجا سوار بر اسب شد اما اسبش ترسید و او را برداشت و به مدت دو ساعت در جنگل اطراف باشگاه تنها ماندند تا نیرو های کمکی رسیدند. البته هلن می گوید: اگر نیروهای کمکی زودتر می رسیدند هیچ وقت سراغ اسب و سوارکاری نمی رفتم، چون در آن دو ساعت ارتباط خاصی با اسب پیدا کردم.

بعد ها در تهران در سن 16 سالگی وارد باشگاه شکی شده و بعد از مدتی به پیشنهاد آقای شکی کمکی حسین شد و چندین سال با هم کار کردند.

  •  این دو درباره ی تاثیرشان روی کار یکدیگر می گویند:

هلن درگیری و مشغله ی زیادی در کار داوری و برگزاری مسابقات دارد و حسین با درک این موضوع، همیشه او  را همراهی می کند، مثلا وقتی که برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی به هلن پیشنهاد شد فقط به اصرار حسین قبول کرد.

  • قشنگترین خاطره ی زندگی مشترکتان چیست؟

حسین: روزی که از هلن خواستگاری کردم.

چند وقتی بود که منتظر فرصت مناسب بودم تا شبی از هلن خواستم با هم حرف بزنیم و خیلی ناگهانی از او پرسیدم : با من ازدواج می کنی؟ هلن با صورت متعجب گفت: چی؟ و من در جوابش گفتم برای تکرار این سوال 2 ماه دیگر وقت لازم دارم، چون 2 ماه طول کشید تا بتوانم از تو سوال کنم.

هلن: اون روز ها حسین درگیر مسائل خانوادگی و مالی بود و وقتی گفت با هم صحبت کنیم فکر کردم از من کمک مالی می خواهد، اما حسین خجالت می کشید که حرفش را بگوید و من هم دائما اصرار می کردم که در خواستت را بگو و با شنیدن درخواستش حسابی شکه شدم. البته چند روز بعد جواب مثبت دادم چون کاملا او را می شناختم.

و دیگر اینکه سال تحویل اولین عیدمان را در کردان و در اصطبل، کنار اسب ها بودیم.

 

  • نکته جالب روز عروسی:

هلن: تاریخ عروسی دو بار بخاطر حضور حسین در اردوی تیم  ملی تغییر کرد و باز هم در نهایت او صبح روز عروسی به تهران رسید و تمام کارهای مراسم به عهده من بود.

 

  • فکر می کنید اگر با یک فرد غیر اسبی ازدواج می کردید موفق تر بودید؟

هلن : به نظرم حسین با خصوصیات اخلاقی خوبش باعث پیشرفت من در زندگی شد، او همیشه مرا درک کرده و در کنارم بوده، مثلا برخلاف همه خانواده ها که آخر هفته را استراحت و مهمانی و تفریح دارند من اکثرا مشغول برگزاری مسابقات هستم و اگر حسین خود اسبی نبود و این فضا را درک نمی کرد، کار کردن برای من در این رشته ممکن نبود.

حسین : خیلی از زوج ها هم در این رشته، با وجود اینکه هر دو اسبی هستند اما نمی توانند در کنار هم خوب زندگی کنند، در صورتی که من و هلن بخاطر درک متقابلی که  از هم داریم، توانستیم بدون هیچ مشکل خاصی یار و همراه هم باشیم.

 

  • اگر مجبور باشید شغل دیگری داشته باشید، انتخاب شما چیست؟

حسین :  اگر دوباره هم به دنیا بیایم باز هم کار اسب رو انجام خواهم داد.

هلن : فعالیت در رشته ی موسیقی رو انتخاب می کنم، چون قبلا نوازنده پیانو بودم و آرزو داشتم در رشته موسیقی تحصیل کرده و این مسیر را ادامه بدهم.

 

  • در خانواده شما تربیت نیایش بیشتر به عهده چه کسی است؟

حسین: بیشتر به عهده هلن است و او با وجود مشغله های زیادی که دارد، باز هم خیلی برای تربیت نیایش وقت می گذارد.

 

  •  بارزترین نقطه مشترکی که با هم دارید چیست؟

هلن: هر دو با گذشت هستیم و به دوستانمون اهمیت میدیم و توقعات یکسانی نسبت به هم داریم.

 

  • مشکلات رایج یک زوج اسبی چیست؟

هلن: اول از همه مسائل مادی میتونه مشکل ساز بشه و دیگر اینکه خیلی از آقایون به غذا اهمیت میدن و خانوم گاهی انقدر مشغله داره که ممکنه باعث ناراحتی مرد بشه. البته چون ما دائما با هم بودیم مشکلی نداشتیم همچنین مشغله ی زیاد و عدم حضور در مراسم خانوادگی و دور همی ها هم میتواند برای زوج ها مشکل ساز باشد.

 

  •  اینکه کل روز در کنار هم هستید خسته کننده نیست؟

هلن: نه اصلا. چون ما همیشه حرف برای گفتن با هم داریم مثلا روزهایی که من سر داور هستم بعد از مسابقه ساعت ها راجع به آن با هم حرف می زنیم.

حسین: به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. مثلا باید دید دو نفر چقدر همدیگر را دوست دارند و چقدر همدیگر را می شناسند. من که عاشق هلن هستم و ما همیشه از همه لحاظ به هم اعتماد داریم.

  • آیا دوست دارید که نیایش راه شما را ادامه دهد؟

هلن: ترجیح من این است که سواری برایش یک تفریح باشد و بیش از حد درگیرش نشود چون خود من بخاطر درگیری زیادم در این رشته، بعضی خواسته هایم برایم حسرت شد، مثل موسیقی. اما مهم تصمیم خود اوست و ما به تصمیمش احترام خواهیم گذاشت.

 

  • بزرگترین الگو و تاثیرگزارترین فرد زندگی شما کیست؟

هلن:خانواده ام

حسین: در کار جناب سرهنگ شکی و بابک شکی بهترین الگوهای من بودند اما در زندگی، پدر هلن خیلی راهنمای خوبی برایم بود.

یکی از اتفاقات خوب در شروع زندگی ما ارتباط با آقای اسحاق بیگی و خانواده محترمشان بود. به عنوان مثال من از ایشان یاد گرفتم که در سالگرد ازدواجمان به تعداد سال های زندگی مشترکمان به همسرم گل هدیه کنم.

 

  •  تجربه ی حاصل از 20 سال زندگی مشترکتون و پیشنهادتون به زوج های جوان چیست؟

هلن: هیچ زوجی از ابتدا صد در صد با هم تفاهم ندارند، آنهایی موفقند که تفاهم را برقرار می کنند.

حسین: در زندگی مشترک، باید همیشه بین زن و شوهر بده-بستان وجود داشته باشد و به نظر من گذشت و انعطاف در زندگی باید دو طرفه باشد.

  • حرف آخر؟

هلن : از تیم پدوک و همه جامعه سوارکاری که ما را به عنوان زوج موفق اسبی می شناسند سپاسگذارم.

حسین : نظر مثبت دوستان نسبت به ما بزرگترین سرمایه زندگی مان است.

 

پست های مرتبط

چگونه اسبمان را بشوییم

حمام کردن یک بخش مهم در سلامت اسب را ایفا میکند حمام کردن جزیی از تربیت اسب محسوب میشود که اسبها یاد میگیرند که با تیمارگر خود ارتباط خوبی برقرار کند و از کنارشان بودن هراسی نداشته باشد.

14 فروردین 1403

تغذیه اسب

انواع علوفه‌ها و خوراک‌های اسب را معرفی می‌کند. این شامل علوفه تازه، خشک، سیلو شده و مرتعی می‌شود، همچنین خوراک‌های انرژی زا مانند غلات، فرآورده‌های فرعی غلات، ملاسها و ریشه‌ها است.

11 آذر 1402

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 آبان 1402

دیدگاهتان را بنویسید