مازیار جمشیدخانی: رخشان رادپور یک هنرمند است

مازیار جمشیدخانی: رخشان رادپور یک هنرمند است

مازیار جمشیدخانی که در دو سال گذشته قهرمانی مسابقات استاد نشاطی را کسب نموده بود، امسال شانس قهرمانی 3 دوره پیاپی از این رقابت ها را با ایستادن در جایگاه نایب قهرمانی از دست داد.

مازیار جمشیدخانی در گفتگو با پدوک گفت:

هیأت سوارکاری استان تهران همچون سال های گذشته سنت برگزاری مسابقات یادواره استاد بزرگوار اسماعیل نشاطی را حفظ نمود و نهایت سعی و تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مسابقات انجام داد.

درخصوص طراحی مسیر این مسابقات بویژه در فینال، باید بگویم یکی از زیباترین و فنی ترین مسیرهایی بود که تا به حال دیدم و رخشان رادپور را یک هنرمند می دانم؛ چراکه با طراحی یک مسیر برنامه ریزی شده و سنگین توانست ضمن حفظ جان و سلامتی سوارکاران و اسب ها آنها را در آزمایشات سخت و فنی قرار دهد. نکته جالب اینجا بود که در این طراحی مسیر مانع خاصی بعنوان تله وجود نداشت و قبل از مسابقه من این موضوع را با شاگردانم در میان گذاشته بودم و آنها هم آماری از خطاهای موانع تهیه کردند و در آخر دیدم که همه موانع از سوارکاران خطا گرفتند و همیشه رخشان رادپور با این ویژگی های منحصر به فردش ما را شوکه می کند.

وی گفت: مسابقات جام نشاطی برای من و برای خیلی از سوارکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است شاید به اندازه قهرمانی کشور.

مازیار در ادامه گفت: کاوه فربود بسیار خوب سواری کرد و اسب مناسبی هم داشت و کسب عنوان قهرمانی را به او تبریک می گویم. خودم و اسبم هم در شرایط خیلی خوبی بودیم و استحقاق مقام اول را داشتیم اما ترتیب ورود من در وسط لیست بی خطاهای راند دوم و همچنین ناهمواری زمین مسابقه که بعد از موانع 2 و 4 راند دوم که باعث رو رفتن اسبم و به هم ریختن تمرکز من شد، همگی دست به دست داد تا به اصطلاح این روز، روز من نباشد و کاپ قهرمانی را در آزمون جا بگذارم. اما در کل از همه چیز راضی هستم و مهم این است که سعی خودم را کردم.

وی همچنین افزود: کادر فنی مسابقات سالهاست که تجربه می کنند و در این مسابقه هم با پختگی همیشگی عمل کردند و هر روز در حال پیشرفت هستند و زحمات زیادی می کشند.

مازیار جمشیدخانی در پایان حضور سرکار خانم نشاطی و همسر گرامیشان آقای مهندس مختاری و نیز شاگردان واقعی استاد نشاطی را در این مسابقات ستود و گفت باید با ادامه دادن راه، سبک زندگی، روش آموزش، مناعت و اخلاق آن استاد بزرگوار یاد ایشان را همواره زنده نگه داریم اگرچه مثل ایشان به این راحتی تکرار شدنی نیست و نخواهد بود.

پست های مرتبط

چگونه اسبمان را بشوییم

حمام کردن یک بخش مهم در سلامت اسب را ایفا میکند حمام کردن جزیی از تربیت اسب محسوب میشود که اسبها یاد میگیرند که با تیمارگر خود ارتباط خوبی برقرار کند و از کنارشان بودن هراسی نداشته باشد.

14 فروردین 1403

تغذیه اسب

انواع علوفه‌ها و خوراک‌های اسب را معرفی می‌کند. این شامل علوفه تازه، خشک، سیلو شده و مرتعی می‌شود، همچنین خوراک‌های انرژی زا مانند غلات، فرآورده‌های فرعی غلات، ملاسها و ریشه‌ها است.

11 آذر 1402

احساسات و عواطف اسب ( قسمت اول)

تلاش برای اثبات احساسات حیوانات و تفسیر صحیح رفتارهایشان، چالشی در علم شناخت رفتار محسوب می‌شود.

30 آبان 1402

دیدگاهتان را بنویسید